خدای وهابیت به جز ریش همه چیز دارد!!
hoda velayat | دوشنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۲، ۱۱:۱۲ ق.ظ
لاتدرکه الابصار و هو یدرک الابصار و هو اللطیف الخبیر:چشم ها او را درک نمی کنند ولی او همه چشمها را درک میکند و او لطیف و آگاه است.
(سوره انعام،آیه 103)
دیدن خداوند محال است،زیرا لازمه دیده شدن این است که خداوند دارای جسم باشد،مکان داشته باشد،جهت داشته باشد و دارای اجزا باشد زیرا هرجسمی دارای اجزاء و عوارضی مانند رنگ و حجم و ابعاد است و همینطور همه اجسام در حال تغییر هستند در حالی که خداون متعال جسم نیست،زیرا اینها از ویژگیهای ممکنات است که نیازمند و محتاج هستند و خداوند منزه است از اینکه که به چیزی احتیاج داشته باشد.
در ذیل نظراتی مبنی بر اینکه خداوند جسم است آورده میشود که نشان دهنده این است که ابن تیمیه دارای چه عقاید انحرافی ای بوده است:
ابن تیمیه آورده است: ابن عباس از رسول الله نقل می کند که: رأیت ربّی عزّ وجلّ، شابّ أمرد وفرده جعد قطط، فی روضه خضرا...
خداوند را به صورت نوجوانى دیدم که هنوز موى صورتش در نیامده، سرش پرمو، پیچ پیچ (فرفرى) …
بیان التلبیس الجهمیه ج7ص 290
ابو یعلى از ابن عباس نقل کرده که پیامبر گرامى(صلى الله علیه وآله وسلم) فرمود: «رأیت ربی عز وجل، شاب أمرد جعد قطط، علیه حلیة حمراء».
خداوند را به صورت نوجوانى دیدم که هنوز موى صورتش در نیامده، سرش پرمو، پیچ پیچ (فرفرى) و داراى زیور و آلات سرخ بود.
ابو یعلى در کتاب دیگرش گفته: ابوزرعه دمشقى این روایت را صحیح شمرده و أحمد بن حنبل گفته: «هذا حدیث رواه الکبّر عن الکبّر، عن الصحابة عن النبی(صلى الله علیه وآله وسلم) ، فمن شک فی ذلک أو فی شیء منه فهو جهمیّ لا تقبل شهادته ولا یسلّم علیه، ولا یُعاد فی مرضه!!!
این حدیث را بزرگان از بزرگان از صحابه روایت کرده اند و هر کس در صحت این روایت شک نماید او جهمى و شهادت او پذیرفته نیست، سلام نباید به او داد و به هنگام مریضى از وى نباید عیادت کرد
طبقات الحنابلة: ج3 ص81 ج 82، ط ج مکتبة العبیکان، مکة المکرمة ج جامعة أم القرى.إبطال التأویلات لأبی یعلى: ج1 ص141، ط1 ج مکتبة دار الإمام الذهبی الکویت، 1410 هـ.، إبطال التأویلات: ج1 ص145

ابو بکر ابن عربى مى گوید: فردى که مورد وثوق من بود نقل کرد که ابو یعلى، امام و پیشواى ابن تیمیه (پدر فکری و معنوی وهابیت که محمد ابن عبدالوهاب متاثر از او بود) مى گوید:
در باره خدا هر عضوى را جز ریش و عورت اثبات خواهم کرد:
«إذا ذکر اللّه تعالى وما ورد من هذه الظواهر فی صفاته، یقول: ألزمونی ماشئتم فإنّی ألتزمه، إلاّ اللحیة والعورة»
العواصم من القواصم: 210، الطبعة الحدیثة: 2/283، دفع شبه التشبیه بأکف التنزیه لابن الجوزی: 95، 130 ـ الهامش